Din varukorg

Innehåller 0 varor för totalt 0 kr
Till kundvagnen ▼
Fri frakt över 699 kr
Fraktkostnad från 29 kr
Leverans inom 24 timmar
100% diskret avsändare
365 dagars öppet köp
Vid obruten förpackning
Telefon: 0480 - 22 999
E-post: info@joyland.se

Köpvillkor

På Joyland är det tryggt, enkelt och bekvämt att handla. Vi skickar din order blixtsnabbt och erbjuder 365 dagars öppet köp på dina produkter. Moms ingår i samtliga priser. Vi säljer endast till myndiga personer fyllda 18 år.

Ångerrätt

Joyland ger dig 365 dagars ångerrätt på din beställning. Av hygienskäl förutsätter ångerrätten att varan inte använts samt att förpackning och/eller plombering är obruten. Varor som inte innefattar intimprodukter, underkläder eller förbrukningsvaror är undantagna regeln för obruten förpackning, förutsatt att varan är i väsentligen oförändrat skick och kan säljas som ny.

Vid nyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten. Vi godkänner endast returer som skickas med PostNord Sverige AB.

Så här går du till väga för att ångra ditt köp:

  • Meddela kundtjänst via vårt kontaktformulär. Uppge ordernummer samt berätta att du ångrat ditt köp.
  • Paketera din retur väl med mycket emballage för att undvika fraktskador.
  • Bifoga en kopia på din orderbekräftelse eller faktura. Alternativt kan du skriva ordernumret och vad ärendet gäller på en lapp.

Returadress och kontaktuppgifter hittar du på vår kontaktsida. Vi återbetalar dig hela ordersumman inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit paketet.

Fraktkostnad & leverans

Leverans sker med PostNord, antingen som paket, varubrev eller brev. Beställer du en vardag innan kl 15.00 skickas lagerförda varor samma dag. Normal leveranstid inom Sverige är 1-2 arbetsdagar. Vid hög belastning kan PostNords leveranstid bli något längre. Joyland kan ej ansvara för eventuella förseningar orsakade av PostNord.

Fraktkostanden beräknas automatiskt baserat på orderns vikt och volym.

Outlösta paket

Outlösta försändelser debiteras i samtliga fall med 495 kr. Debiteringen sker för att täcka administrativa kostnader samt tur- och returfrakt i dessa ärenden.

Diskretion

Joyland lägger stor vikt vid din diskretion och trygghet. För att ingen ska kunna gissa vad paket innehåller anger vi ”JLAB” som avsändare på samtliga försändelser. Leverans sker i brun kartong eller vitt vadderat kuvert.

Betalning

Betalning sker via vår samarbetspartner Klarna AB. De betalningsalternativ som erbjuds genom Klarna är faktura, kortbetalning, delbetalning och direktbetalning via internetbank. Utöver Klarnas tjänster erbjuder vi även betalning mot Postförskott. Läs mer om de olika betalsätten nedan.

Faktura

Fakturan skickas elektroniskt till din e-postadress. Fakturaköp är avgiftsfria.

Betalningsvillkoret är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, för närvarande 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid val av fakturabetalning tillkommer en extra avgift om 19 kr inkl. moms.

Konto- och kreditkort

Vid betalning med VISA eller MasterCard skickas all information i krypterad form för maximal säkerhet. Klarna innehar SSL-certifikat och uppgifterna hanteras enligt bestämmelserna i Personuppgiftslagen (PUL). Kortköp är avgiftsfria.

Klarna följer standarden Payment Card Industry (PCI) Data Security Standard (DSS) som är framtagen av de internationella kortnätverken Visa och MasterCard.

Delbetalning

Med Klarna Konto väljer du själv hur mycket du vill betala varje månad, dock lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan alltid välja att betala hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en överskådlig månadsfaktura. Årsräntan är 19,5% och aviavgiften 29 kr/mån.

Direktbetalning

Med direktbetalning du betalar du tryggt och enkelt via din internetbank. Betalningen genomförs i direkt anslutning till ditt köp. Direktbetalning är avgiftsfritt.

Postförskott

Postförskott är vårt enda betalsätt som inte går via Klarna. Vid postförskott betalar du när paketet hämtas ut. Paketet ligger kvar i 14 dagar hos ditt postombud.

 

Vid frågor kring betalsätten är du välkommen att ringa Klarna AB på 08 - 120 120 10 (vardagar mellan 08.30 - 20.00 och helger 10.00 - 17.00). Du kan också skicka e-post till info@klarna.se.

Nyhetsbrev

När du lägger en beställning på Joyland.se kan du bocka i att få vårt nyhetsbrev till din e-postadress. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet genom att klicka på avbeställningslänken som bifogas längst ner i varje nyhetsbrev.

Trustpilot

Vi använder oss av tjänsten Trustpilot för att samla in omdömen och serviceupplelse från våra kunder.

Garanti & reklamation

Joyland följer alltid Konsumentköplagen i garanti- och reklamationsärenden. Lagen innebär att har du 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.

Skulle du få en trasig vara kontaktar du oss via vårt kontaktformulär. Bifoga ordernumret från din orderbekräftelse och en detaljerad beskrivning av felet. Därefter överväger vi om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du behöver returnera varan.

Allmänna villkor vid garanti och reklamation:

  • Om Joyland bedömer att varan är felfri returneras den mot tur- och returfraktkostnad samt felsökningskostnad á 149 kr inkl. moms.
  • För produkter där batterier medföljer lämnas ingen garanti gällande batteriernas prestanda. Medföljande batterier är att se som lågpresterande testbatterier.
  • Reklamation om saknat gods ska i första han anmälas till PostNord. I de fall Postnord ej kan lösa problemet ska anmälan göras till Joyland.

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Joyland deras rekommendation i ärendet. Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.

Skadat gods

Skador på emballage/yttre förpackning samt ej synlig skada ska anmälas till PostNord Sverige AB inom 7 dagar. Synliga skador anmäls med fördel direkt vid uthämtande. Reklamation och skadeanmälan kan göras hos ditt ombud, via www.postnord.se eller i kontakt med PostNord Sverige AB via 020-23 22 21.

Allt emballage måste sparas för eventuell besiktning. Återkoppla alltid till vår kundtjänst med reklamationsnummer när du lagt en reklamation hos PostNord.

Falska beställningar

IP-nummer loggas för att falska beställningar ska kunna styrkas. På begäran bistår vi polis och övriga myndigheter med information för att spåra källan.

Tryckfel

Joyland.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter och specifikationer. Vi ger ingen garanti för att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge så korrekt information som möjligt.

Integritetspolicy

Dina personuppgifter behandlas enligt GDPR (General Data Protection Regulation). Det är viktigt för oss på Joyland.se att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den data som vi sparar hos oss.

Lagen innebär att du som kund har ett antal rättigheter. Du har bland annat rätt att beställa hem ett registerutdrag med dina personuppgifter, som till exempel namn och kontaktuppgifter och köphistorik. Vi säljer ALDRIG dina personuppgifter till andra företag. 

Genom att ange eller efterfråga information i kassan och Klarna Betaltjänst godkänner du Joyland AB:s köpvillkor, Joyland:s integritetspolicy samt Klarna betaltjänsts användarvillkor och Klarnas användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas användarvillkor, se följande länk: Klarnas dataskyddspolicy.

Här kan du läsa hela vår integritetspolicy

Sekretess

Joyland AB använder sig av SSL-certifikat för att kryptera kommunikationen som skickas mellan webbserver och webbläsare. Vi uppfyller kraven från Trygg E-handel för både säkerhet och sekretess. Vi använder oss av cookies.